Selasa, 27 September 2011

ELDS

Assalamualaikum....


Sejak mama kena kursus dan alif kena chiken pox nie, mama agak malas nak bukak blog.  Mama beri sepenuh konsentrasi pada Alif dan kerja EXTRA mama yang memang best nie... nak tau aper.... mama kena jadi RA tuk Kementerian Pelajaran Malaysia yang akan mengambil alih Permata.  Diaorang tengah buat Early Learning and Development Standards ha... yang nie tuk Malaysia tau..... projek nie baru la truely Malaysia... opppsss...Etika nyer mama tak boleh nak cerita banyak tapi mama nak share pasal aper dia ELDS nie....

Sebenarnya ELDS nie bukan sesuatu yang baru.. cuma di Malaysia jer ianya sesuatu yang baru.....bermaksud perkembangan dan pendidikan awal kanak-kanak.  Berumur 0 hingga 6 tahun.  Dekat Malaysia inilah yang pertama nak dihasilkan. dan mama jadi sebahgian daripadanyer.  Alhamdulillah.

Kaedahnyer agak rumit... mama cuma terlibat dengan Validasi... dan pengumpulan data. yang akan duduk dan menganalisis tur nanti semestinya Prof, Prof Madya, Doktor2 yang terlibat dalam bidang nie.   Cuma yang mama nak tekan kan, walaupun kita ader this program tapi jika kita tak melaksanakan nyer dengan baik... maka sia-sialah usaha yang di jalankan.

tuk mama yang merujuk daripada sumber luar dan juga buku yang dibekalkan oleh Jabatan mama, mama sangat mengalu-alukan this program dan berharap ianya dapat memberi seribu manafaat kepada kita.

Ha.... nie team dari JPNIN, dan melalui pemerhatian mama, Kemas dan PAPN tak ader dalam nie....... yang paling ramai Taska Swasta. Hurmmmm tak pasti kenapa.  Memang agak penat memerah otak dan mendengar intrument/ aktiviti dan memang rasa nak demam.  Aper2 mama amat2 harap yang terbaik tuk program nie.


ha.. nie gambar tengah tension. sbb asyik kena tuju jer.. nak berdarah dah hidung.. nasib baik mama ingat kebanyakkan perkara yang dah dibincangkan.

 yeh... dah abis dapat sijil dan dah nak balik.  Tergerak lak hati nak sambung Master, sbb salah seorang pegawai yang akan jaga program nie nanti adalah kawan mama En. Azhar atau nama manjanyer JAa.....memang bagus pegawai KPM nie.  INsyaallah tarikh Konvo Babah pun dah nak dekat.... semakin semangat mama nak sambung study.. doa-doakanyer...........



4 ulasan:

MamaYatie berkata...

best2x..nnt share la apa yg boleh kat sini yer...menunggu ni..hehee

emiko berkata...

betul2 tu alif....mama awk ni mmg rajin orgnyer..dan penuh semangat....insyaallah ELDS ini akn berjalan dgn lancar...doakan kami semua berjaya menyiapkan laporan ini.....

emiko berkata...

ELDS semoga semuanya berjalan lancar....mama alif ni kuat semangat orgnyher...
tengs to mama alif and geng JPNIN yg len.....semoga kite semua berjaya menyiapkan laporan ELDS ini

Safia :) berkata...

aminnnn....study jgn x study