Jumaat, 12 Ogos 2011

Puding Marble

Sementara menunggu 2 orang Hero yang masih beradu (jeles tul) tu bangun dan wat aktiviti tuk arini, ambik kesempatan jap wat puding tuk majlis berbuka hari..... puding nyer.....jeng2....




inilah puding yang nak bawak tuk Majlis Berbuka nanti namanyer Puding Roti Marble Coklat.  Harap-harap anak-anak Taska suka la puding nie......
Resepi nie terjumpa dah satu blog tapi lupa dah blog maner, harap sangat rasanya ok......
untuk yang nak resepi nie disertakan resepi nyer... meh ramai2 kita cuba...

Puding Roti Marble Coklat
1)  roti   4 keping
2)  2 biji telur
3)  1/2 cawan susu pekat
4)  170ml susu pekat
5)  10gram agar-agar @sepeket
6)  1/2 cawan gula ikut rasa
7)  2 sudu besar butter
8)  3 1/2 cawan air : 230 ml
9)  2 sudu besar serbuk koko

cara-caranya pulak :
Didihkan air, serbuk agar2 dan gula dalam periuk
sementara tgh didih tur
blend roti, telur, susu pekat, susu cair...... campaurkan 1/2 cawan air masukkan dlm periuk tadi
butter yang dah dicaikkan tadi (saya panaskan) jugak masukkan dalam peiuk tadi
bahagikan kepada 2 bahagian.....
lepas tur ambik loyang dan guna senduk, tuanglah selang seli...kejap plain kejap coklat...he he he
dah siap......sejukkan.....

jangan ikut cara saya seperti saya.......
1.  sbb tak ader penyukat....saya masukkan susu cair tue satu tin sepatutnya 170ml.... tak dapat bayangkan berapa banyak 170ml tur.
2.  kalo boleh ader pembantu.... sbb kena kacau sll yang atas periuk tur supaya tak hangus...( saya punya sedikit hangus)
3.  sediakan bekas siap-siap nati dah siap terlupa lak mana la bekas nie...... (macam saya)...
apa pun dah siap... dan harap rasanya ok......




2 ulasan:

Safia :) berkata...

mmmmmm....sedap3x....boleh buat lagi lepas ni...tuk cikgu2 kt taska jer...huhu

Cintaku Disini berkata...

tak sempat rasa dah habis.....hu hu hu....